Szukaj szkolenia

słowo kluczowe

typ szkolenia

tematyka szkolenia

termin szkolenia

cena szkolenia otwartego

firma

 
 
Subskrybuj szkolenia.nf.pl
Nieruchomości
Domiporta.pl
 
Zainteresowało Cię to szkolenie? Poleć je swoim znajomym.
Twoje imię i nazwisko:
Twoj email:
Email znajomego, któremu chcesz polecić szkolenie:

Komunikacja w trudnych sytuacjach

czas trwania:16 godzin, czyli 2 dni
tematyka: umiejętności osobiste   »   komunikacja

Masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

kontakt

pokaż dane kontaktowe

 

cel szkolenia:

Nieporozumienia i konflikty są trudnymi sytuacjami, z którymi każdy z nas ma do czynienia – jako współpracownik, szef, podwładny, klient. Okazuje się, że nasz sposób komunikacji może stać się zarówno źródłem konfliktów, jak i sposobem na ich rozwiązania – w zależności od tego, jak jest używany. Podczas szkolenia uczestnicy, przez zrozumienie mechanizmów rządzących komunikacją, nabywają praktyczne umiejętności i techniki radzenia sobie w sytuacjach trudnych, a także poznają sposoby rozwiązywania konfliktów.
Cele
Uczestnicy podczas szkolenia:

* poznają mechanizmy związane z procesem komunikacji i powstawaniem nieporozmień w tym zakresie

* poznają źródła konfliktów i metody ich rozwiązywania

* przećwiczą różnorodne techniki komunikacyjne, które są pomocne w rozwiązywaniu sytuacji trudnych

* będą potrafili rozpoznawać trudności komunikacyjne wynikające z otoczenia firmowego i podejmować odpowiednie działania w celu ich poprawy

* poznają praktyczne techniki usprawniania komunikacji i przeciwdziałania powstawaniu konfliktów

* poznają praktyczne techniki rozwiązywania konfliktów i rolę komunikacji w tym zakresie

^ na początek ^

program:

ETAP I – Proces komunikacji

* komunikacja interpersonalna jako proces dwustronny

* błędy i trudności w komunikacji

* rola nadawcy i odbiorcy – mechanizmy rządzące porozumiewaniem się i tworzeniem się nieporozumień

* techniki komunikacyjne

* komunikacja niewerbalna w środowisku zawodowym


ETAP II – komunikacja na poziomie organizacji

* współpraca a rywalizacja

* sieci komunikacyjne w organizacji – konsekwencje dla poszczególnych stanowisk

* mechanizmy komunikacji międzydziałowej

* narzędzia komunikacyjne – wady i zalety


ETAP III – komunikacja w konflikcie

* mechanizm konfliktu, pozytywny/negatywny aspekt

* źródła konfliktów w zespole – „koło konfliktów”

* rola komunikacji w konflikcie


ETAP IV – Rozwiązywanie konfliktów

* konflikt gorący/zimny

* elementy wspierające/eskalujące konflikt

* koło odwetowe – jak rozpoznać i kiedy zatrzymać

* rola szefa w konflikcie metody i pseudometody rozwiązywania konfliktów

* ćwiczenia trudnych rozmów z elementami konfliktów

^ na początek ^

metodologia:

Szkolenie zamknięte w formie wasztatów, ćwiczeń, pracy w grupach itp.

^ na początek ^

grupa docelowa:

Szkolenie jest przeznaczone dla osób chcących podnieść swoje umiejętności komunikacyjne w sytuacjach trudnych, konflikcie czy podczas stresującej rozmowy z przełożonym, pracownikiem, klientem. Uczestnikami mogą być zarówno osoby na stanowiskach specjalistycznych, jak i kierowniczych.

^ na początek ^