Szukaj szkolenia

słowo kluczowe

typ szkolenia

tematyka szkolenia

termin szkolenia

cena szkolenia otwartego

firma

 
 
Subskrybuj szkolenia.nf.pl
Nieruchomości
Domiporta.pl
 
Zainteresowało Cię to szkolenie? Poleć je swoim znajomym.
Twoje imię i nazwisko:
Twoj email:
Email znajomego, któremu chcesz polecić szkolenie:

Masz pytanie?

Skontaktuj się z nami

kontakt

pokaż dane kontaktowe

 

cel szkolenia:

Znajomość savoir-vivre to w wielu wypadkach klucz do budowania swojego wizerunku jako kulturalnego „obytego w świecie”, godnego zaufania i szacunku człowieka, a także szefa, współpracownika czy partnera w biznesie. To wiedza, która jest przydatna we wszystkich obszarach życia i pomoże odnaleźć się w wielu okolicznościach unikając zakłopotania i popełnienia gafy.

Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają uniwersalne zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach codziennych, biznesowych czy urzędowych. Dowiedzą się jak m. in. właściwie zachowywać się podczas przyjęć, spotkań z kontrahentami, jakie są zasady precedencji, jak przygotować się na wizytę czy delegację. Omówione zostaną również zasady savoir-vivre podczas rozmów telefonicznych, korespondencji tradycyjnej i elektronicznej.

^ na początek ^

program:

ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE
- przestrzeganie zasad etycznych
- zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku
- zasada pierwszeństwa – wprowadzenie

NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW
- pozdrawianie
- powitanie i pożegnania
- uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
- przedstawianie się
- tzw. powitania ‘dyplomatyczne’

USTALANIE PIERWSZEŃSTWA
- precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
- prawa strona – lewa strona
- na ulicy, w samochodzie, na maszcie
- spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
- umowy - zasada alternatu
- rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”
- ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie

KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?
- podstawowe zasady korespondencji
- zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
- faks i poczta elektroniczna
- tytulatura a tytułomania

BILETY WIZYTOWE
- rodzaje i funkcje
- zasady używania wizytówek
- korespondencja za pomocą wizytówek
- wizytówki przy kwiatach i upominkach
- jak powinna wyglądać moja wizytówka ?

SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE
- formy przyjęć i ich miejsca
- zaproszenia – redagowanie i odczytywanie
- ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia
- dobór gości
- menu oraz dobór alkoholi i napoi
- oprawa i obsługa
- rola i obowiązki gospodarza i gościa
- aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
- błędy w etykiecie i w języku stołu
- dress code

OKAZJA A UBIÓR
- ubiór stosowny
- dobrze ubrany pan
- dobrze ubrana pani
- dobrze ubrani państwo
- ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów

Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi

SPOTKANIA I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA
ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE

- przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem
- „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
- elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia
i posiłki
- elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
- kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet
- MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami?
Przerwa na obiad

CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail

- telefoniczny savoir-vivre
- netykieta
- sztuka aktywnego słuchania
- mowa ciała
- jak reagować na gafy ?

Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ?

Podsumowanie i zakończenie szkolenia

^ na początek ^

certyfikaty:

imienne zaświadczenie o uczestnictwie

^ na początek ^

metodologia:

seminarium z elementami warsztatu

^ na początek ^

grupa docelowa:

szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivre niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, urzędów i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów, przedstawicielom handlowym i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje

^ na początek ^