24 Godzin, 3 Dni

Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie

więcej terminów () mniej terminów
  • Zapoznanie ze standardem diagnozowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie, zasadami diagnozy różnicowej, procedurami oddziaływań terapeutycznych w przypadkach zaburzeń mowy o charakterze sensorycznym i motorycznym.

  • Neurologiczne przyczyny zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;

    · Wpływ wrodzonych i nabytych uszkodzeń i/lub dysfunkcji układu nerwowego oraz chorobowych zespołów genetycznych na rozwój mowy;

    · Specyfika zaburzeń w nabywaniu języka u dzieci z problemami neurologicznymi;

    · Problemy terminologiczne i definicyjne w opisie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi;

    · Neurologopedyczna diagnoza i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju mowy:

    o Standard postępowania diagnostycznego w przypadkach zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,

    o Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca versus oligofazja, demencja wieku rozwojowego, autyzm, schizofazja dziecięca, dysglosja, dyzartria, głuchota),

    o Typologia zaburzeń mowy po uszkodzeniach mózgu u dzieci,

    o Procedury diagnostyczne w ocenie zaburzeń rozwoju mowy u dzieci,

    o Strategie terapii logopedycznej w przypadkach motorycznych i sensorycznych zaburzeń rozwoju mowy u dzieci;

    · Alternatywne metody w kształceniu sprawności komunikacyjnych u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego;

    · Metodyka prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dziecka w okresie rozwojowym i u młodzieży;

    · Podstawy kontaktu terapeutycznego z dziećmi i młodzieżą z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami układu nerwowego oraz ich opiekunami.



    W trakcie szkolenia uczestnik zapozna się z:

    * dokumentacją medyczną dzieci i młodzieży ze schorzeniami neurologicznymi,

    * materiałami z patologii mowy w przypadku ogniskowych uszkodzeń mózgu u dzieci i młodzieży przedstawionymi na nagraniach video,
    * przykładami patologicznych tekstów pisanych tworzonych przez dzieci i młodzież z uszkodzeniami mózgu,
    * kwestionariuszami i testami do badania zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
    * konspektami zajęć logopedycznych w przypadkach alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji i afazji dziecięcej,
    * materiałami i pomocami wykorzystywanymi w terapii mowy dzieci i młodzieży z uszkodzeniami mózgu,
    * przykładami opinii neurologopedycznej o dzieciach i młodzieży z zaburzeniami mowy w przebiegu chorób neurologicznych,

  • wykłady

    warsztaty

  • logopedzi, nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, lekarze

dr Jolanta Panasiuk

Szkolenia o podobnej tematyce