0 Godzin, 0 Dni

Etykieta menedżera -międzynarodowy savoir vivre w biznesie

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • - Poznasz, jaką wartość savoir vivre odgrywa w różnych kulturach.

    - Unikniesz gaf w towarzystwie

    - Zwiększysz swoje poczucie bezpieczeństwa

    w kontaktach z obcokrajowcami

    - Nauczysz się interpretować mowę niewerbalną

    - Będziesz się sprawnie poruszać w zawiłościach etykiety

    biznesowej

    - Nabędziesz pewności siebie w kontaktach interpersonalnych

    - Wzbogacisz doświadczenie o elementy etykiety

    międzynarodowej

    - Nauczysz się budować swój profesjonalny wizerunek

    - Nie popełnisz błędu wynikającego z nieznajomości savoir vivre

    - Podniesiesz swój prestiż

    - Nie będziesz musiał się obawiać, że urazisz kogoś swoim

    zachowaniem



  • Dzień 1

    Koncepcja kultury narodowej - wprowadzenie

    1. Kultura powierzchniowa: stroje, muzyka, kuchnia, architektura, maniery, zachowania, język, literatura
    2. Kultura głębinowa: nastawienie na jednostkę, grupę, stosunek do konwenansów, stosunek do czasu, wartości, obyczaje, religia, symbolika, znaczenie gestów, kolorów
    3. Dobre obyczaje na co dzień – pamiętaj o zasadzie wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności i pierwszeństwa

    Komunikacja w biznesie międzynarodowym

    1. Znaczenie i różnice języka werbalnego w biznesie międzynarodowym: powitanie, przedstawianie, prezentacje, pozdrowienia, tytułowanie podczas spotkań biznesowych
    2. Różnorodność stylów komunikacji werbalnej
    3. Wpływ mowy niewerbalnej na skuteczność działań biznesowych: ukłony, uściski, gesty
    4. Podobieństwa i różnice – międzynarodowe interpretacje języka niewerbalnego

    Pierwszeństwo w codziennych kontaktach

    1. Precedencja państwowa, dyplomatyczna i biznesowa
    2. Kto po prawej a kto po lewej stronie ?
    3. Rozsadzanie gości podczas spotkań, na konferencjach, rozmowach
    4. Kurtuazji nigdy nie za wiele – pamiętajmy o zasadzie alternatu
    5. Rozsadzanie gości przy stole – zarządzanie pierwszeństwem i przestrzenią – jak to robić w praktyce ?

    Small talk w rozmowach biznesowych:

    1. Tematy wskazane i zakazane
    2. Stereotypy i uprzedzenia
    3. Jak unikać i reagować na gafy, przejęzyczenia, nietaktowne pytania

    Kreowanie pozytywnego wizerunku biznesowego

    1. Zasady doboru garderoby w zależności od okoliczności
    2. Strój kobiety biznesu
    3. Garderoba biznesmena
    4. Analiza kolorystyczna
    5. Elementy wizażu

    Spotkania i przyjęcia biznesowe

    1. Wybór formy spotkania
    2. Rola gospodarza
    3. Przyjęcia na stojąco i na siedząco
    4. Kultura stołu
    5. Sporządzenie listy gości, gość honorowy
    6. Rozmieszczenie gości przy stole: stół francuski, stół angielski
    7. Dobór menu
    8. Jak jeść nietypowe potrawy
    9. Dobór i serwowanie napojów
    10. Sztuka wznoszenia toastów
    11. Błędy w etykiecie stołu

    Wieczór włoski: degustacja win włoskich, historia i sztuka picia wina.

    Dzień 2

    Profesjonalna korespondencja w biznesie międzynarodowym

    1. Zasady adresowania i tytułowania w korespondencji
    2. Język mówiony a język pisany- podobieństwa i różnice
    3. Kultura słowa pisanego
    4. Styl i redakcja
    5. Styl urzędowy a towarzyski
    6. Zasady redagowania zaproszeń, odczytywanie zaproszeń
    7. Niewerbalne aspekty korespondencji
    8. Zasady redagowania zaproszeń
    9. Netykieta, czyli korespondencja e-mailowa:
    10. Najważniejsze zasady e-mailingu

    Goście w firmie

    1. Podejmowanie gości
    2. Odbieranie gości z lotniska
    3. Wizyta w siedzibie firmy
    4. Wymiana wizytówek w różnych krajach - rodzaje i funkcje wizytówek, zasady używania wizytówek
    5. Opracowanie i wysłanie programu wizyty
    6. Ogólne zasady składania i przyjmowania wizyt
    7. Hierarchia miejsc w samochodzie i taksówce
    8. Organizacja spotkań biznesowych w firmie
    9. Kurtuazyjne wizyty towarzyszące
    10. Pożegnanie gości

    Negocjacje międzykulturowe – określenie zjawiska

    1. Style negocjacyjne: kultury propartnerskie, kultury protransakcyjne, kultury monochromiczne, kultury polichromiczne
    2. Czas trwania negocjacji, sposób i długość podejmowania decyzji, stopień unikania niepewności
    3. Sposoby prezentacji oferty

    Wyjazd w delegację zagraniczną

    1. Jak profesjonalnie przygotować się do wyjazdu służbowego?
    2. Przygotowanie i realizacja programu, ‘infrastruktura delegacji’
    3. Elementy zasadnicze i dodatkowe wizyty
    4. Jak zaskarbić sobie szacunek i uznanie gospodarzy
    5. Zachowanie za granicą
    6. Gdy zostaniesz zaproszony do domu gospodarza
    7. Kwiaty, upominki i prezenty

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • materialy szkoleniowe
    przerwy kawowe
    wyżywienie

W latach 1999 – 2005 pracowała w Biurze Spraw Międzynarodowych, a następnie w Zespole Protokolarnym Prezydenta w Kancelarii Prezydenta RP. Odpowiadała za działalność zagraniczną Małżonki Prezydenta RP. Brała udział w przygotowywaniu i realizacji wizyt małżonek głów państw przybywających do Polski oraz odpowiadała za programy Małżonki Prezydenta RP podczas oficjalnych podróży zagranicznych, jak również podczas jej wyjazdów na seminaria i konferencje. Od 2005 roku pracuje w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych na stanowisku Radcy Ministra. Obecnie jest Kierownikiem Zespołu ds. Protokolarnych w Protokole Dyplomatycznym MSZ. Odpowiedzialna m.in. za oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji. Szkoli członków polskiej służby zagranicznej w zakresie protokołu dyplomatycznego.

Zna biegle język angielski, francuski i włoski. Uwielbia podróże i taniec.



Szkolenia o podobnej tematyce