16 Godzin, 2 Dni

Lojalność i zaangażowanie pracowników

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Szkolenie skierowane jest do menedżerów zarządzających zespołami pracowniczymi oraz do pracowników działów HR.

  • Lojalność i zaangażowanie pracowników

    Jak możemy zwiększyć lojalność i zaangażowanie wśród pracowników?

    Cel i zakres szkolenia
    Odbiorcy:

    Szkolenie skierowane jest do menedżerów zarządzających zespołami pracowniczymi oraz do pracowników działów HR.

    Korzyści ze szkolenia:
    Program szkolenia:
    1. Wprowadzenie do tematu lojalności:
      •  jak odróżnić lojalnych pracowników od nielojalnych z punktu widzenia podwładnych i z punktu widzenia szefów?
      • jak długo można być lojalnym?
      • powody dla których organizacje powinny się zajmować zjawiskiem lojalności i dbać o pracowników,
      • światowe trendy i praktyki HRM w zakresie zwiększania satysfakcji pracowników z pracy,
    2. W jaki sposób badać lojalność pracowników - techniki:
      • dane liczbowe z dokumentów administracji personalnej,
      • badanie satysfakcji pracowników w firmie,
      • anonimowe ankiety i analiza wyników aktywności pracowniczej,
      • rozmowy z pracownikami prowadzone przez HR, przełożonych i konsultantów zewnętrznych.
    3. Powody braku zaangażowania pracowników:
      • wartości pokolenia X kontra Y oraz ich związek z czynnikami motywującymi
      • okoliczności kiedy lojalny pracownik zamienia się w „czarną owcę" 
      • brak celu, sensu i pasji w pracy, w jaki sposób można je zweryfikować?
    4. Związek pomiędzy motywacją a lojalnością pracowników
      • czy pracownika zmotywowanego do pracy można uznać jednocześnie za lojalnego?
      • czy pracownik lojalny musi wykazywać się automatycznie dużym zaangażowaniem?
    5.  Rola HR w kształtowaniu lojalności i zaangażowania pracowników
      • komunikowanie wizji, misji i celów pracownikom
      • rekrutacja pracowników, których będzie można zaangażować dostępnymi narzędziami
      • ustanowienie indywidualnej gratyfikacji osiągnięć
      • wdrażanie projektów angażujących wszystkich pracowników (a nie tylko liderów) zgodnych z ich potencjałem zainteresowaniami 
      • wprowadzenie systemu benefitów, niezwiązanych bezpośrednio ze stanowiskiem pracy
      • wprowadzenie kafeteryjnego systemu czynników motywujących 
      • indywidualne programy lojalnościowe czyli „złote klatki" dla wybitnych
      • wprowadzenie internetowych i tradycyjnych płaszczyzn komunikacji wewnętrznej
    6. Rola przełożonego w budowaniu lojalności
    7. W jaki sposób kultura organizacyjna sprzyja lojalności i maksymalnemu zaangażowaniu pracowników?
    8. Postawy wobec pracowników, którzy chcą odejść z organizacji
      • czy warto za wszelką cenę zatrzymywać pracowników, którzy złożą wypowiedzenie?
      • czy warto dawać drugą szansę pracownikom, którzy odeszli z organizacji a chcą do niej powrócić?
    Szkolenia zamknięte dla firm

    Powyższy trening realizujemy również w formie szkolenia wewnętrznego (zamkniętego) dla firm, po uprzednim zmodyfikowaniu go w kierunku Państwa potrzeb.

  • tak

  • Szkolenie skierowane jest do menedżerów zarządzających zespołami pracowniczymi oraz do pracowników działów HR.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • materiały szkoleniowe

Szkolenia o podobnej tematyce