14 Godzin, 2 Dni

Savoir-vivre i etykieta w biznesie, urzędzie i życiu codziennym

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • Znajomość savoir-vivre to w wielu wypadkach klucz do budowania swojego wizerunku jako kulturalnego „obytego w świecie”, godnego zaufania i szacunku człowieka, a także szefa, współpracownika czy partnera w biznesie. To wiedza, która jest przydatna we wszystkich obszarach życia i pomoże odnaleźć się w wielu okolicznościach unikając zakłopotania i popełnienia gafy.



    Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają uniwersalne zasady savoir-vivre w różnych sytuacjach codziennych, biznesowych czy urzędowych. Dowiedzą się jak m. in. właściwie zachowywać się podczas przyjęć, spotkań z kontrahentami, jakie są zasady precedencji, jak przygotować się na wizytę czy delegację. Omówione zostaną również zasady savoir-vivre podczas rozmów telefonicznych, korespondencji tradycyjnej i elektronicznej.

  • ETYKIETA I DOBRE OBYCZAJE
    - przestrzeganie zasad etycznych
    - zasada wzajemności, zasada uszanowania prywatności, zasada starszeństwa, zasada tolerancji, zasada dyskrecji, zasada punktualności, zasada zdrowego rozsądku
    - zasada pierwszeństwa – wprowadzenie

    NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW
    - pozdrawianie
    - powitanie i pożegnania
    - uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
    - przedstawianie się
    - tzw. powitania ‘dyplomatyczne’

    USTALANIE PIERWSZEŃSTWA
    - precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa
    - prawa strona – lewa strona
    - na ulicy, w samochodzie, na maszcie
    - spotkania, konferencje, rozmowy, negocjacje
    - umowy - zasada alternatu
    - rozsadzanie gości przy stole – „zarządzanie pierwszeństwem”, „zarządzanie przestrzenią”
    - ćwiczenie praktyczne – przykładowe rozsadzenie gości przy stole oraz na koncercie

    KORESPONDENCJA – CZY NA PEWNO WIEMY WSZYSTKO?
    - podstawowe zasady korespondencji
    - zasadnicze części listu oficjalnego, służbowego i prywatnego
    - faks i poczta elektroniczna
    - tytulatura a tytułomania

    BILETY WIZYTOWE
    - rodzaje i funkcje
    - zasady używania wizytówek
    - korespondencja za pomocą wizytówek
    - wizytówki przy kwiatach i upominkach
    - jak powinna wyglądać moja wizytówka ?

    SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE
    - formy przyjęć i ich miejsca
    - zaproszenia – redagowanie i odczytywanie
    - ćwiczenie praktyczne – zaprojektowanie zaproszenia
    - dobór gości
    - menu oraz dobór alkoholi i napoi
    - oprawa i obsługa
    - rola i obowiązki gospodarza i gościa
    - aperitif/posiłek/digestif – zachowanie
    - błędy w etykiecie i w języku stołu
    - dress code

    OKAZJA A UBIÓR
    - ubiór stosowny
    - dobrze ubrany pan
    - dobrze ubrana pani
    - dobrze ubrani państwo
    - ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów

    Obiad szkoleniowy - stół i nakrycia – instrukcja obsługi

    SPOTKANIA I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA
    ELEMENTY MIĘDZYNARODOWEGO SAVOIR – VIVRE

    - przygotowanie i realizacja programu: redakcja, podział obowiązków i koordynacja działań, zarządzanie czasem
    - „infrastruktura” – finanse, transport i zakwaterowanie, tłumacze
    - elementy zasadnicze: rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
    i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, zwiedzanie firmy, przyjęcia
    i posiłki
    - elementy dodatkowe: program prywatny, kulturalno-rozrywkowy, współmałżonkowie
    - kwiaty i upominki: gadżety firmowe a prezenty „zobowiązujące”; kwiaty dla mężczyzn i dla kobiet
    - MEDIA – na co uważać w kontaktach z dziennikarzami?
    Przerwa na obiad

    CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon, e-mail

    - telefoniczny savoir-vivre
    - netykieta
    - sztuka aktywnego słuchania
    - mowa ciała
    - jak reagować na gafy ?

    Sesja pytań – jakie gafy popełniamy najczęściej i jak ich uniknąć ?

    Podsumowanie i zakończenie szkolenia

  • imienne zaświadczenie o uczestnictwie

  • seminarium z elementami warsztatu

  • szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które chcą poznać zasady savoir-vivre niezbędne do poruszania się w świecie biznesu, urzędów i w życiu codziennym. W szczególności dedykujemy je kadrom kierowniczym urzędów i instytucji, władzom samorządowym, menedżerom, członkom zarządów, przedstawicielom handlowym i innym osobom reprezentującym firmy i instytucje

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • materiały szkoleniowe

Irena Lichnerowicz-Augustyn



Zastępca Dyrektora Protokołu Dyplomatycznego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i stypendystka Uniwersytetu w Angers (Francja), studia podyplomowe odbyła na Uniwersytecie w Bath w Wielkiej Brytanii (stypendystka British Council). W latach 1999-2005 pracowała w Zespole Protokolarnym Prezydenta w Kancelarii Prezydenta RP. Odpowiadała za działalność zagraniczną Jolanty Kwaśniewskiej. Brała udział w przygotowywaniu i realizacji wizyt małżonek głów państw przybywających do Polski oraz odpowiadała za programy Pani Prezydentowej podczas oficjalnych podróży zagranicznych, jak również podczas jej wyjazdów na seminaria i konferencje. Od 2005 roku pracuje w Protokole Dyplomatycznym Ministerstwa Spraw Zagranicznych na stanowisku Radcy Ministra. Jest Kierownikiem Zespołu ds. Protokolarnych, który odpowiada m.in. za tzw. oprawę protokolarną przyjęć wydawanych na najwyższym szczeblu państwowym i uroczystości z udziałem korpusu dyplomatycznego oraz za sprawy ceremoniału i precedencji. Szkoli członków polskiej służby zagranicznej w zakresie protokołu dyplomatycznego.

Szkolenia o podobnej tematyce