18 Godzin, 2 Dni

SPRZEDAŻ RELACYJNA

Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów
  • - zwiększenie kompetencji komunikacyjnych sprzedawców w kontakcie z różnymi klientami

    - zwiększenie autorefleksji na temat własnej roli w dynamice kontaktu z klientem

    - doskonalenie umiejętności zaspokajania potrzeb klienta w procesie sprzedaży

    - integrowanie umiejętności i wiedzy w warsztat handlowca

    - budowanie wizerunku własnej osoby z wykorzystaniem naturalnych potencjałów związanych z głosem, komunikacją niewerbalną, wyglądem, itp..

    - doskonalenie umiejętności negocjacyjnych

    - zdobycie wiedzy na temat mechanizmów działania psychomanipulacji, praktyczne ćwiczenie ich działania i przeciwdziałania im.

  • Tematyka szkolenia:

    1. Klient – źródło wszystkich odpowiedzi. Co i w jaki sposób przekazać?
    - style przetwarzania informacji
    - umiejętność nawiązywania kontaktu jako podstawa rozumienia klienta
    - wzorce zachowań klienta jako podstawa planowania relacji

    2. Autoprezentacja – jak skutecznie pokazać siebie.
    - Głos narzędziem komunikacji. Doskonalenie emisji głosu, artykulacji, intonacji, wyrażania ekspresji.
    - Spójność głosu i treści
    - Panowanie nad głosem i oddechem. Wywoływanie efektu zainteresowania, koncentracji, aktywizacji odbiorcy.
    - Werbalne i niewerbalne aspekty nawiązywania kontaktu, czyli o gestach, które są żywe
    - Autoprezentacja jako proces dwustronny
    - Emocje w kłębku, czyli jak sobie radzić z tremą oraz emocjami wywołanymi przez reakcję odbiorców
    - Ja jako całość; jak działam? Co wyrażam?, Jak wpływam na innych?

    3. Dynamika relacji interpersonalnych, czyli o tym, co się dzieje w relacjach międzyludzkich?
    - Czynniki świadome i nieświadome w kształtowaniu relacji
    - To, na co zwracam przede wszystkim uwagę - koncentracja na różnych aspektach relacji z klientem i co z tego wynika. Jak dostrzegać to, co wcześniej było niewidzialne?
    - Różne punkty widzenia tej samej rzeczy - diabelskie koło relacji. O tym, jak łatwo znaleźć się w sytuacji trudnej i konsekwentnie w niej pozostawać.
    - Kiedy wszystko się powtarza. Pozycje życiowe, jako wzorce bycia w relacji z drugą osobą.
    - Gry interpersonalne. O współtworzeniu sytuacji trudnych oraz korzyściach i niekorzyściach z tego wynikających.
    - O czym teraz rozmawiamy? Poziomy logiczne w rozumieniu siebie i drugiej osoby. Diagnozowanie przyczyn zachowania innych. Sposoby dokonywania zmian w relacji z drugą osobą.
    - Typowe trudne sytuacje w kontaktach z klientami, co oznaczają i jak sobie w nich radzić?

    4. Negocjacje
    - Style negocjacyjne. Od czego wszystko się zaczyna? Indywidualne tendencje do przyjmowania stylu negocjacyjnego
    - Przygotowanie do negocjacji – trzy perspektywy spojrzenia na sytuację negocjacyjną; pytania kartezjańskie; określanie celów; BATNA
    - Przebieg procesu negocjacyjnego; fazy negocjacji; wybór strategii; rola zespołów negocjacyjnych;
    - Negocjowanie z trudnym partnerem; Jaki partner jest dla mnie trudny i jak to wykorzystać?
    - Różnice międzykulturowe. O zwyczajach, które są niezwyczajne.
    - Kobiety i mężczyźni w negocjacjach
    - Psychomanipulacje i gry psychologiczne w negocjacjach – rodzaje psychomanipulacji, metody rozpoznania i radzenia sobie z nimi; nieświadome tendencje do wchodzenia w gry, typowe gry negocjacyjne
    - Techniki negocjacyjne i sposoby przeciwdziałania im

    5. Ja, jako handlowiec.
    - W czym jestem mocny, czyli co w sobie rozwijać? Autoanaliza własnych mocnych stron, oraz o tym, kiedy mogą stać się moją słabością?
    - Drabina rozwoju, czyli gdzie jestem i dokąd zmierzam? Własny program rozwoju kompetencji handlowca.

  • Imienne potwierdzajace nabyte umiejetności

  • Szkolenie realizowane jest na trzech poziomach:



    • nabywanie wiedzy (poziom teoretyczny),

    • rozwój umiejętności, kompetencji (poziom praktyczny),

    • rozpoznawanie indywidualnych predyspozycji (poziom osobistych kompetencji).



    Cwiczenia oparte są o najefektywniejszy model uczenia się dorosłych: obserwacja – analiza – planowanie – działanie (cykl uczenia się Kolba).

    Szkolenie odbywa się w formie psychologicznego treningu umiejętności z wykorzystaniem metod aktywizujących m.in.: gier symulacyjnych; ćwiczeń w małych grupach; symulacji realnych zdarzeń, z jakimi spotykają się uczestnicy szkolenia w trakcie pracy; analizy przypadków (case study) a także uzupełniająco mini - wykładów, prezentacji i kwestionariuszy.

  • Program szkolenia, który dla Państwa przygotowaliśmy, powstał z przekonania o tym, że skuteczność w handlu wynika z umiejętności integrowania wiedzy, umiejętności

    i cech osobowości pracowników, oraz budowania kultury współpracy z klientem przez dział handlowy.



    Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które mają już podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu komunikowania się oraz technik sprzedaży.

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • materiały szkoleniowe

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • materiały szkoleniowe

Maciej Olsztyński

Konsultant, coach i trener. Psycholog absolwent UAM w Poznaniu. Praktyk NLP (certyfikat Practitioner NLP). Od kilku lat prowadzi konsultacje, szkolenia i coaching dla kadry zarządzającej, zespołów handlowych oraz specjalistów innych działów firm. W praktyce zawodowej łączy elementy Analizy Transakcyjnej, Programowania Neurolingwistycznego. Pracuje w ujęciu systemowym traktując organizację, jej kulturę, technologię, zasoby ludzkie jako całość. Zajmuje się również badaniem świadomych i nieświadomych aspektów organizacji oraz wprowadzaniem zmian w obrębie kultury organizacyjnej.

Szkolenia o podobnej tematyce