0 Godzin, 3 Dni

WARSZTATY ZACHOWAŃ ASERTYWNYCH, TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z KONFLIKTAMI

więcej terminów () mniej terminów
  • Cele szkolenia:

     Poznanie dynamiki konfliktu

     Rozpoznanie własnych sposobów zachowania w sytuacji konfliktu

     Rozwijanie umiejętności rozumienia istoty konfliktu

     Wypracowanie adekwatnych do celów firmy sposobów radzenia sobie z konfliktami

     Kształcenie partnerskiej postawy w rozwiązywaniu konfliktów

     Zwiększanie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji

     Doskonalenie umiejętności stawiania granic w sytuacjach interpersonalnych - dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem

     Doskonalenie umiejętności zastosowania technik mediacji i negocjacji.

  • 1. Czym jest konflikt?
    - Teoria konfliktu - tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt.
    - Skąd się biorą konflikty? Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych.
    - Poziomy i przebieg konfliktu. Konflikt jako nieodłączny element zespołu.
    - Typy zachowań uczestników konfliktu: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań
    - Rodzaje konfliktów w organizacji:
    - konflikty danych,
    - strukturalne,
    - relacji,
    - interesów,
    - wartości;
    - Twórczy potencjał konfliktów. Motywowanie do zmian.

    2. Rozwiązywanie konfliktów:
    - Umiejętności psychospołeczne pomocne w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów.
    - Rola postrzegania i interpretacji w rozwiązywaniu konfliktów.
    - Style komunikacji – jak rozmawiają strony konfliktu? Zasady pracy z konfliktami w relacji Dorosły-Dorosły.
    - Typy postaw interpersonalnych Thomasa Harrisa.
    - Różne strategie rozwiązywania konfliktów:
    - dominacja i tłumienie
    - kompromis
    - integrujące rozwiązywanie problemów

    3. Asertywność w konflikcie:
    - Nieporozumienia wokół pojęcia asertywności.
    - Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na radzenie sobie z konfliktami.
    - Obrona własnego terytorium psychologicznego.
    - Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy w konflikcie.
    - Obrona własnych opinii i przekonań.
    - Krytyka konstruktywna.
    - Koncentracja na rozwiązaniach.
    - Pozytywne informacje zwrotne
    - Asertywne reagowanie na oceny i krytykę.
    - Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych. -- Techniki obrony przed manipulacją.

    4. Mediacje:
    - Specyfika mediacji w życiu zawodowym.
    - Rola mediatora.
    - Zasady mediacji.
    - Alternatywy w mediacji.

    5. Negocjacje:
    - Proces negocjacji i jego etapy.
    - BATNA - opracowanie alternatywy swojej i partnera.
    - Charakterystyka stylu miękkiego, twardego i opartego na zasadach.
    - Zasady stylu rzeczowego - zachowania stanowcze, partnerskie, zorientowane na rozwiązanie problemu.

    Temat i program szkolenia chroniony prawem autorskim.

  • CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA

  • METODYKA ZAJĘĆ:

     Prezentacje multimedialne

     Dyskusja moderowana

     Ćwiczenia indywidualne, zespołowe i grupowe

     Odgrywanie ról

     Prezentacja fragmentów filmów DVD

     Symulacje grupowe

     Sesje plakatowe.

  • Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników wszystkich komórek organizacyjnych w przedsiębiorstwie.



    UWAGA! Istnieje możliwość rezerwacji miejsca dla osoby towarzyszącej (215,00 zł /doba – pełny pakiet: nocleg, śniadanie, obiad, kolacja).

Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego) Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem menadżerów i pracowników przedsiębiorstw różnej wielkości w tym znanych firm polskich i koncernów międzynarodowych. Specjalizuje się w tematyce związanej z psychospołecznymi umiejętnościami zarządzania ludźmi, komunikacją oraz rozwojem osobistego potencjału zawodowego. Jest autorką wielu publikacji z tego zakresu w specjalistycznych czasopismach oraz projektów doradczo –szkoleniowych. Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.

Szkolenia o podobnej tematyce