16 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie ludźmi i motywowanie

Warszawa Trwa nabór 1 190,00 PLN + VAT
Warszawa Trwa nabór 1 190,00 PLN + VAT
Cena do ustalenia
więcej terminów () mniej terminów




  • Zwiększysz skuteczność swoich działań w pięciu głównych obszarach zarządzania: planowanie, organizowanie, delegowanie, motywowanie, kontrolowanie;

    Ukształtujesz u siebie właściwą postawę managera jako przywódcy;

    Zapoznasz się ze skutecznymi metodami prowadzenia rozmów z pracownikami;

    Udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu ludźmi.




  • MODUŁ I. KSZTAŁTOWANIE ODPOWIEDNIEJ POSTAWY KIEROWNICZEJ

    • Stereotypowe widzenie pracownika i kierownika;

    • Obszary niszowe i punkty zapalne dotyczące sposobu motywowania;

    • Zakres odpowiedzialności kierownika;

    • Strategie działania kierownika i ich konsekwencje dla efektywności zarządzania;

    • Tożsamość kierownika – określenie nowej roli zawodowej;

    MODUŁ II. BUDOWANIE AUTORYTETU

    • Istota autorytetu i jego znaczenie w zarządzaniu;

    • Cztery najważniejsze zasady budowania autorytetu;

    • Obszary działalności kierownika mające wpływ na budowanie autorytetu (zachowania codzienne w pracy, reagowanie na trudne sytuacje, sposób pracy i kontaktu z pracownikami, itp.);

    • Działania powodujące utratę autorytetu i sposoby zapobiegania im;

    • Standard kontaktu z pracownikiem;

    MODUŁ III. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI W RÓŻNYCH SYTUACJACH

    • Rodzaje pytań pomocnych kierownikowi: motywowanie przez pytania, pytania kierujące uwagę, pułapki zadawania pytań;

    • Sztuka zadawania pytań w rozmowach z pracownikami;

    • Techniki aktywnego słuchania w rozmowach;

    • Wpływ sposobu formułowania zdań na osiągane efekty;

    • Zwroty motywujące i demotywujące;

    • Język korzyści a język problemów;

    • Eliminacja słów osłabiających wypowiedź;

    • Skuteczna argumentacja;

    • Przepływ informacji w zespole - zasady;

    MODUŁ IV. TYPY OSOBOWOŚCI – JAK DOPASOWAĆ SPOSÓB ZARZĄDZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKA DO STRATEGII JEGO DZIAŁANIA

    • Charakterystyka czterech głównych strategii działania;

    • Nauka identyfikacji typu osobowości pracownika;

    • Identyfikacja własnego typu osobowości;

    • Typ osobowości a preferencje w komunikacji, wyborze zadań, przyjmowaniu ról w zespole;

    • Talenty i słabości każdego z typów osobowości;

    • Wartości, potrzeby i motywatory osób o różnych strategiach działania;

    • Wskazówki rozwojowe dla każdego typu osobowości;

    • Jak planować pracę osób o konkretnym typie osobowości;

    • Jak egzekwować i motywować osoby o konkretnym typie osobowości;

    MODUŁ V. PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU

    • Metodologia pracy z celami;

    • Definiowanie i przedstawianie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu, rodzaje celów, reagowanie na przeszkody w realizacji;

    • Zasady planowania działań;

    • Organizacja pracy swojej i pracowników;

    • Podział pracy pomiędzy pracowników;

    • Kontrola i monitorowanie realizacji celów;

    MODUŁ VI. USTALANIE PRIORYTETÓW – JA I MOJE ZADANIA

    • Zasady planowania: zasada 60/40, ABC, Eisenhowera, ustalanie priorytetów, terminy wykonania, rezerwy, działania rutynowe, zmiany;

    • Reguły dotyczące przebiegu dnia pracy;

    • Zasada Pareto (80/20) i jej znaczenie dla pracy;

    • Narzędzia planowania i zarządzania czasem;

    • Wykorzystanie zasad planowania w codziennej pracy;

    • Moja wydajność a koncentracja i efektywność pracy;

    MODUŁ VII. DELEGOWANIE JAKO CZYNNIK MOTYWUJĄCY I USAMODZIELNIAJĄCY PRACOWNIKÓW

    • Zasady delegowania zadań;

    • Pułapki delegowania;

    • Trudne sytuacje podczas delegowania zadań;

    • Korzyści dla przełożonego i pracownika wynikające z delegowania zadań;

    MODUŁ VIII. DOSKONALENIE PRACY I MONITORING PRACY

    • Kontrola pracy;

    • Monitoring skuteczności działań i usprawnianie własnej organizacji pracy;

    • Doskonalenie swojej skuteczności w obszarze lepszego wykorzystania swojego czasu i terminowości działań;

    MODUŁ IX. MOTYWUJĄCA INFORMACJA ZWROTNA

    • Przygotowanie do udzielania informacji zwrotnych;

    • Pozytywna informacja zwrotna – przekazywanie informacji o zadowalającej jakości pracy;

    • Negatywna informacja zwrotna – przekazywanie informacji o niezadowalającej jakości pracy (błędy, niestosowane zachowania, niezadowalająca jakość pracy, itp.).

    MODUŁ X. KREOWANIE MOTYWUJĄCEJ ATMOSFERY W ZESPOLE

    • Czynniki wpływające na atmosferę w zespole;

    • Rola kierownika w budowaniu odpowiedniej atmosfery;

    • Zachowania wzbudzające zaufanie i otwartośća a zachowania wzbudzające opór i milczenie.

    MODUŁ XI. MOTYWATORY W ZARZĄDZANIU

    • Motywowanie poprzez realizowanie indywidualnych potrzeb pracowników;

    • Motywowanie poprzez ustalanie celów;

    • Etapy rozwoju pracownika – motywowanie w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (na bazie koncepcji Hersey"a i Blancharda);

    • Uciekanie od niewygody i dążenie do komfortu jako czynniki motywujące (dwuczynnikowa teoria Herzberga);

    • Dopasowanie stylu zarządzania do potrzeb motywacyjnych pracowników (na podstawie teorii McClellanda);

    MODUŁ XII. TECHNIKI MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO

    • Wpływ a manipulacja w motywowaniu;

    • Modelowanie postawy podwładnych;

    • Umiejętność inspirowania;

    • Motywowanie przez pochwały – za co i jak chwalić pracowników;

    • Prawa twórczego wpływu w motywowaniu (prawo własnego wyboru, prawo decydowania, prawo publicznej deklaracji, prawo wzajemności zachowań, prawo zmiany obrazu siebie, prawo kontrastu, prawo konsekwencji);

    • Delegowanie jako narzędzie motywowania.

    MODUŁ XIII. TRUDNE SYTUACJE W ZARZĄDZANIU

    • Reagowanie w przypadku konfliktu i kryzysu w zespole;

    • Skuteczne metody reagowania na: opór, zniechęcenie, brak zaangażowania, irytację, złośliwość, atak, wycofanie, zbytnie rozkojarzenie pracownika;

    • Tworzenie skutecznych procedur i schematów postępowania oraz praktyczne ich przećwiczenie;

    MODUŁ XIV. TECHNIKI ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW

    • Afiliacja a asertywność, jako wyznaczniki stylów postępowania (zachowań) w sytuacjach konfliktowych;

    • Style rozwiązywania konfliktów – diagnoza stylów rozwiązywania konfliktów;

    • Czynniki sprzyjające konstruktywnemu rozwiązywaniu konfliktów;

    • Komunikacja w sytuacji konfliktowej (zbieranie informacji, przedstawianie propozycji i rozwiązań, prowadzenie dyskusji, sprowadzanie dyskusji do poziomu faktów);

    • Radzenie sobie z manipulacjami (demaskowanie i przeciwdziałanie manipulacji, sposoby reagowania na agresywne zachowanie);

    • Strategie kierowania konfliktem – specyfika doboru taktyki działania do sytuacji i konsekwencje obranej strategii;

    • Ćwiczenia rozwiązywania konfliktów na bazie case studies;

    MODUŁ XV. DYSKUSJA I INDYWIDUALNE KONSULTACJE

  • Każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie oparte jest na nowoczesnej metodologii pracy z grupą, wykorzystującej wiele skutecznych technik kształtujących postawy, rozwijających kompetencje i doskonalących umiejętności, m.in. goal focused learning, NLP, T.U.S., visual learning, Autoreverse. Stosujemy ćwiczenia indywidualne, w parach i zespołowe, testy i analizy, gry doskonalące umiejętności, ukierunkowane dyskusje.

  • Szkolenie kierowane do:



    Team liderów;

    Menedżerów;

    Kierowników;

    Prezesów;

    Osób które zarządzają ludźmi.

  • 1 190,00 PLN + 23% VAT za osobę

  • przerwy kawowe
    wyżywienie

  • 0 PLN + 23% VAT za szkolenie

  • ----

  • materiały szkoleniowe

Magdalena Guillet

Głównymi obszarami jej działania są szkolenia miękkie z zakresu zarządzania zespołem oraz samorealizacji. Szeroki wachlarz tematów, jakimi dysponuje pani Magdalena, pozwala jej na optymalne dostosowanie ich do potrzeb danej grupy szkoleniowej czy indywidualnego klienta. Trenerka pracowała zarówno z klientami polskimi jak i zagranicznymi. Nie tylko szkoli ludzi, ale przez wiele lat wyznaczała standardy branży szkoleniowej. W latach 2005-2009 była członkiem zarządu Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, a także jej wiceprezesem. W ramach tej instytucji kierowała też Komisją Jakości Rynku Szkoleń. Dzięki swojemu doświadczeniu stworzyła też Kodeks Dobrych Praktyk branży szkoleniowej, który jest wyznacznikiem wzorowej działalności osób pracujących w tej branży.

Szkolenia o podobnej tematyce