16 Godzin, 2 Dni

Zarządzanie wartościa przedsiębiorstwa - Value Based Management. Metodyka i narzędzia

więcej terminów () mniej terminów
  • -Opanować koncepcję EVA do zarządzania wartością przedsiębiorstwa.

    -Nabyć umiejętności w zakresie identyfikacji czynników wpływających na wartość firmy.

    -Poznać model kalkulacji EVA.

    -Rozwinąć kompetencje w zakresie interpretacji wyników EVA.

    -Poznać metodykę wdrażania systemu zarządzania wartością opartego na EVA.

  • Program
    Pierwszy dzień (9.00-17.00) – Kreowanie wartości przedsiębiorstwa

    1.Wstęp, cele seminarium, test wprowadzający.
    2.Koncepcja EVA na tle innych koncepcji zarządzania.
    3.Oczekiwania akcjonariuszy na tle oczekiwań innych interesariuszy.
    Dyskusja moderowana
    4.Wartość przedsiębiorstwa a wartość spółki dla akcjonariuszy.
    5.Strategie wzrostu wartości firmy.
    •Czynniki wartości a wybór celów strategicznych przedsiębiorstwa.
    Przykłady
    •Jakie czynniki decydują o wartości przedsiębiorstwa? Identyfikacja finansowych i niefinansowych czynników kreacji wartości.
    Ćwiczenie
    6.Komunikacja z inwestorami – jak budować zaufanie z inwestorami i pozostałymi interesariuszami?
    Dyskusja moderowana
    7.Dlaczego tradycyjne metody oceny wyników przedsiębiorstwa nie dają wiarygodnego obrazu jego sytuacji ekonomicznej?
    Ćwiczenie
    8.Podsumowanie.

    Drugi dzień (9.00-17.00) – Pomiar wartości dodanej przedsiębiorstwa

    1.Szacowanie kosztu kapitału spółki.
    •Średni ważony koszt kapitału (WACC).
    •Model CAPM.
    •Model zdyskontowanych dywidend.
    Ćwiczenie
    2.EVA (Economic Value Added) – Ekonomiczna Wartość Dodana.
    •Założenia modelu pomiaru EVA (Ekonomicznej Wartości Dodanej).
    •Czynniki zmienne wpływające na EVA.
    •Korekty przy obliczaniu EVA.
    •Model kalkulacji EVA.
    Ćwiczenia
    3.Zastosowanie modelu EVA w różnych sytuacjach decyzyjnych (ocena biznesplanów, zadań operacyjnych, projektów inwestycyjnych…).
    Ćwiczenia
    4.Analiza i interpretacja EVA w różnych sytuacjach decyzyjnych.
    Ćwiczenia
    5.Zastosowanie zewnętrznych mierników wartości do oceny kreowania wartości spółki (MVA – Market Value Added, TSR – Total Sherholders Return).
    Przykłady
    6.EVA na tle innych metod pomiaru wartości przedsiębiorstwa.
    Przykłady
    7.Jaką metodę pomiaru wartości firmy wybrać? Analiza siatki kreacji wartości.
    Dyskusja moderowana
    8.Podsumowanie.

  • Certyfikat Ukończenia Seminarium Warsztatowego

  • Seminarium warsztatowe o charakterze edukacyjno-doradczym, tzn. ponad 60% czasu zajęć poświęcone jest na liczne ćwiczenia opracowane w oparciu o rzeczywiste przykłady z działalności firm polskich i zagranicznych oraz rozwiązywanie case study w grupach lub samodzielnie pod opieką i wsparciem merytorycznym naszego konsultanta - trenera. W trakcie zajęć trener udziela Państwu rekomendacji odnoście problemów zgłaszanych przez uczestników, a związanych z tematyką seminarium.

  • Członkowie rad nadzorczych, zarządy, dyrektorzy zarządzający, personalni, finansowi, ds. strategii i rozwoju, controllingu, marketingu, handlu, produkcji, logistyki, menedzerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy oraz specjaliści ds. planowania i budżetu.

Tadeusz Woźniak

Dyrektor generalny Francuskiego Instytutu Gospodarki; były dyrektor finansowy Dimacel - Alcatel (Francja).

Menedżer w firmach doradczych Ernst & Young (Francja) oraz Interconseil (Francja). Wykładowca w Institut Francais de Gestion (Francja i Polska). Absolwent m.in. Universite de Paris - ASSAS, Institut de Droit des Affaires de Paris oraz Executive Master - HEC.


Prelegent Roku, wybrany spośród 800 prelegentów przez uczestników konferencji organizowanych przez Institute for International Research.


Uznany ekspert w zakresie zarządzania operacyjnego i strategicznego. Specjalista wdrożeń w zakresie Balanced Scorecard i Value Based Management. Animator seminariów "Sztuka zwiększania wartości firmy. Value Based Management" oraz "Balanced Scorecard". Zarządzanie w oparciu o Kartę Wyników."

Szkolenia o podobnej tematyce